English            
 انتخاب وب سایت

 


گروه پهپاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری دارای سابقه ی سه ساله در این زمینه است، متشکل از دانشجویان گروه مکانیک ، برق و کامپیوتر بوده و با توجه به سوابق گذشته تیم در این زمینه تجربه کاری خوبی پیدا کرده است.

این تیم هواپیمایی  متشکل از 4 بخش میباشد که با توجه زمینه ی کاری متفاوت تقسیم بندی شده اند. این بخشها به شرح زیر می باشند.


·   
بخش بدنه

بخش بدنه به تحقیق و بررسی ، طراحی و ساخت بدنه و همچنین تحقیق و انتخاب در مورد موتور می پردازد . هدف این بخش بهینه سازی بدنه ی هواپیما و افزایش زمان و ارتفاع پروازی آن به کمک بهبود عملکر آیرودینامیکی هواپیما می باشد. 

·    بخش خلبان خودکار

بخش خلبان خودکار یا اتوپایلت وظیفه طراحی سیستم ناوبری و کنترل هواپیما را به عهده دارد . این بخش شامل سیستم اعلام حالت  (IMU) ، سامانه ی موقعیت یاب  (GPS)، رادیو کنترل ، سیستم های ارتباطی و نرم افزاری می باشد.

·     سوئیچنگ

این بخش وظیفه برق رسانی و تامین انرژی الکتریکی سایر بخش ها را به عهده دارد.

·     تصویر

بخش تصویر در مواردی مثل اسپید دام ، دوربین ها ، فرستنده و گیرنده های تصویر، آنتن ها ، سیستم  OSD  و سیستم پردازش تصویر فعالیت می کند . بخش اتوپایلت شامل اعلام حالت  (IMU) ، سامانه ی موقعیت یاب  (GPS)، رادیو کنترل ، سیستم های ارتباطی و نرم افزاری می باشد.


اهداف تیم هواپیمای بدون سرنشین

این تیم علاوه بر شرکت در مسابقات و دفاع از عناوین سال های گذشته، در سال جاری با هدفی بسیار مهمتر تشکیل شده است و این هدف صنعتی سازی پروژه و عرضه در صنعت می باشد، که تصمیم برای امسال در پی اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری می باشد. همچنین به دنبال هدف اصلی، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت بدنه هواپیما مد نظر می باشد.

افتخارات

این تیم در اولین پروژه خود در مسابقات هواپیمای بدون سرنشین هماسازان دانشگاه صنعتی شریف توانست در مقام سوم این مسابقات بایستد. پس از آن با تغییرات گسترده در اعضای اصلی تیم  با نام تیم هواپیمای بدون سرنشین راگا در دوره ی بعدی همان مسابقات به مقام برتر در طراحی و زیبایی طراحی دست پیدا کند.  در این مسابقات هواپیما میبایست در دو ارتفاع متفاوت به مدت 2 ساعت به پرواز بپردازد و به صورت آنلاین به پایگاه زمینی  تصاویری را مخابره نماید .

این تیم  قصد دارد در چهارمین دوره مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین هماسازان دانشگاه صنعتی شریف شرکت نماید.

در دوره جدید این مسابقات هواپیما باید بتواند در ارتفاع 8000 پایی از سطح زمین، به شناسایی دو کامیون با رنگ های مختلف در جنگل بپردازد . WWW.IUDC.IR .  ارتفاع پروازی ، مداومت پروازی و توانایی پردازش تصویر سه ویژگی و ماموریت جدیدی است که در دوره ی جدید مسابقات مد نظر قرار گرفته شده است .


اعضای تشکیل دهنده این تیم از دانشجویان و فارغ التحصیلان  همین واحد دانشگاهی بوده که به شرح زیر میباشد :

 مهندس سجاد شهریاری (مهندسی مکانیک ) ، مهندس محمد علی سیروس(مهندسی مکانیک ) ، احسان هاشمی ( مهندسی مکانیک ) ، علی قادری ( کامپیوتر ) ، امیر کرمانی زاده ( مهندسی برق ) ، علی بیرنگ ( مهندسی مخابرات) ، پیمان ولیخانلی ( مهندسی کامپیوتر ) ، سعید عامری ( مهندسی برق )،  صادق صادقلو ( کامپیوتر ) ، مهسا مرادی ( مهندسی مخابرات ) ، لیلا یاعلی ( الکترونیک )